Předmluva
1 Rozdíl při počítání na prstech a v počítači
2 Zaokrouhlování a neplatnost školních pouček
2.1 Problematické početní operace
2.2 Proč počítač nezná školní poučky?
2.3 Stručně o chybách
2.4 Kolik míst čísla pí používá NASA?
3 Optimismus na závěr aneb kdy věřit počítači
4 Příloha – Čísla v počítači
4.1 Krátce o číselných soustavách
4.2 Problémy s byty aneb když je málo místa
4.3 Celá čísla v počítači
4.4 Necelá čísla v počítači
4.5 Apollo 11 a počítače
Rejstřík
Literatura
-----------------------------
Petr MAYER (*1967) – absolvent Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy, působí jako docent na katedře matematiky Fakulty stavební ČVUT. Zabývá se numerickou matematikou a jejími aplikacemi, podílel se na řešení řady inženýrských problémů (např. zabezpečovací zařízení v železniční dopravě) v České republice a v zahraničí (USA).
Martin SOUKENKA (*1977) – absolvent Fakulty stavební ČVUT a Fakulty jaderné a fyzikálně inženýrské ČVUT, působí jako odborný asistent na katedře matematiky Fakulty stavební ČVUT. Mezi jeho zájmy patří dynamické systémy a aplikace matematiky.